Dni 24 i 25 – Operacja zakończona

Piątek 1.09 i sobota 2.09

Wróciliśmy! Piszemy tę mini relację z lekkim opóźnieniem, ale to zrozumiałe, bo w sobotę wróciliśmy z Islandii! Wyprawa Operacja Rozpoznanie – Nowy Początek szczęśliwie zakończona. W piątek dzień upłynął nam na pakowaniu. Po porannej Mszy świętej do popołudnia składaliśmy rowery i dopakowywaliśmy kartony z naszymi bagażami, które następnie pomogli nam zawieźć na lotnisko znajomi ks. Grzegorza, u którego nocowaliśmy w Keflaviku. Posprzątaliśmy po sobie i poszliśmy na lotnisko. Odprawa się udała, choć niestety 7 naszych rowerów musiało poczekać na transport kolejnym samolotem z uwagi na duże obciążenie maszyny. Dolecą w poniedziałek. W samolocie graliśmy w „czyje rowery zostały na Islandii” 🙂

W samolocie popsuta klimatyzacja i strasznie grzało. Górnik postanowił rozebrać nawet koszulkę. Trudno mu się dziwić, po islandzkiej pogodzie, że nie wytrzymał takiej szybkiej aklimatyzacji. Byliśmy też o dwie godziny do tyłu z powodu zmiany stref czasowych. W sobotę na lotnisku rozpakowaliśmy rowery i wyruszyliśmy do Kokotka. Po drodze bardzo życzliwie przyjął nas zaprzyjaźniony ksiądz Stanisław, proboszcz z parafii w Strzybnicy – zorganizował obiad dla całej naszej bandy! Całej, tzn. dla 49 rowerzystów, bo sześcioro z nas musiało zostać na Islandii. To te osoby, które dopisały się później do naszej grupy i w innym trybie organizowały sobie logistykę podróży.

A po wjeździe do Kokotka… No cóż! Cieszymy się z miłego przywitania, Mszy świętej i możliwości podzielenia się, choćby krótko, naszymi przeżyciami. Wkrótce pewnie napiszemy więcej o samym przywitaniu. A już teraz zachęcamy na premierę książki z wyprawy po Islandii. To właśnie tam znajdziecie najwięcej gorących szczegółów z tej chłodnej i wietrznej wyprawy. Spisane na bieżąco sprawozdania już poddawane są obróbce!

Niebawem opublikujemy też zaległe dwa filmiki z wyprawy.

Bilanse dni:

• 42 km z Pyrzowic do Kokotka
  • 49 rowerzystów w Polsce i 6 na Islandii

Nocleg:

Keflavik, u ks. Grzegorza

Przejechanych do tej pory kilometrów 2160.